İade kabul etmeyen nereye şikayet edilir?
Söz konusu uyuşmazlık ile ilgili olarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Bir mağazayı nasıl şikayet edebilirim?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Butikler iade yapmak zorunda mı?
Mağazalar yasa gereği sattıkları ürünleri herhangi bir gerekçe göstermeden iade etmekle yükümlü değiller.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Yasal iade süresi kaç gündür?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. “Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin kurulması ile başlar.
Hangi durumlarda iade alınmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Ürün şikayetleri nereye yapılır?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.
BTK şikayet edince ne olur?
Şikayetiniz, hizmeti aldığınız satıcı/sağlayıcı tarafından Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden 10 iş günü içerisinde cevaplandırılacaktır. Verilen cevapla sorun çözülemezse tüketici 10 gün içerisinde işletme çözümüne itiraz edebilir.
Tüketici hakem heyeti ücretli mi?
Başvuru için herhangi bir ücret alınmamaktadır. 2020 yılı uyuşmazlık değerinizin; 6.920 TL’den az olması durumunda İlçe Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kurulu’na, 6.920 TL’den az olması durumunda 10. Bölge Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kurulu’na iletilmesi gerekmektedir.
Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Bunun için temel gereklilik satın alınan mal veya hizmette bir kusur veya hatanın bulunmasıdır. Ancak mağaza veya ilgili satıcı satın alma sırasında size değişim veya iade vaadi verdiyse ve bu kararlaştırıldıysa iade veya değişim hakkınız vardır.
İade edilen ürünün para iadesi yapılmazsa ne olur?
Toplam bedel 14 gün içinde alıcıya iade edilmelidir. SATIN ALINAN ÜRÜNÜN BEDELİ ÖDENMEZSE: 7. Alıcı, satın aldığı ürünün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
Tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilebilen veya değiştirilebilen ürünler, çabuk son kullanma tarihi geçen veya son kullanma tarihi geçen ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Satıcı iadeyi kabul etmezse ne olur sahibinden?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikâyet edilir?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Bir ürünün yasal iade süresi kaç gündür?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. “Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin kurulması ile başlar.
Tavsiyeli Bağlantılar: Akıl Ve Vahiy Çatışır Mı