Mağazadan alınan ürünün iade hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Mağazadan iade kaç gün sürer?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
Telefonla cayma hakkı kullanılabilir mi? Tüketici, mesafeli sözleşmelerden on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden cayma hakkına sahiptir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Hangi tüketici hakem heyetlerine başvurabilirsiniz? Tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin gerçekleştirildiği yerdeki tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir.
Tüketici aldığı malı iade edebilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade ettiğiniz ürünün faturası şirket faturası ise, bu ürünü iade ederken kurum tarafından düzenlenen iade faturasını da eklemeniz gerekmektedir. İade faturasında kargo ücreti hariç olmak üzere ürünün birim fiyatı ve KDV’si yer almalıdır. İade etmek için ürünü paketleyip bir notla geri gönderin.
İade yok değişim var yasal mı?
“Değişim mümkün, iade yok” gibi ifadeler hukuka aykırıdır.
Aldığım ürünü iade etmek istiyorum. Ne yapmalıyım?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
15 günlük iade süresi ne zaman başlar?
(2) Hizmet sunumuna ilişkin sözleşmelerde cayma süresi, sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise süre, tüketicinin veya tüketicinin gösterdiği üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar.
İade edilen ürünün para iadesi yapılmazsa ne olur?
Toplam bedel 14 gün içinde alıcıya iade edilmelidir. SATIN ALINAN ÜRÜNÜN BEDELİ ÖDENMEZSE: 7. Alıcı, satın aldığı ürünün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
Fiş olmadan iade olur mu?
Yukarıdaki açıklamalar ve ilgili mevzuat çerçevesinde; Faturası veya fişi eksik olan bir ürünün, Tüketici Kanunu ve diğer mevzuatta yer alan şartlar oluşmadığı takdirde, yalnızca faturası veya fişi olmadığı için satıcı tarafından kabul edilmemesinin hukuki bir dayanağı bulunmamaktadır.
Her mağaza iade kabul etmek zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, bir mağaza veya işletmede inceleme yoluyla satın alınan ürünler için bir cayma hakkı öngörmemektedir. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme yapmakla yükümlü değildir.
Mağazadan aldığım ürünü kaç gün içinde değiştirebilirim?
Evet, tüketicilerin yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı bulunmaktadır.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
Buna göre aşağıdaki ürün grupları ve ürünler iade hakkından muaftır: – Teknoloji ürünleri* – Hijyen ve sağlık ürünleri – Değerli metaller – Hizmetler … – Son kullanma tarihi olan ürünler – Kişiselleştirilmiş ürünler – Kopyalanabilen elektronik ürünler.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade ettiğiniz ürünün faturası şirket faturası ise, bu ürünü iade ederken kurum tarafından düzenlenen iade faturasını da eklemeniz gerekmektedir. İade faturasında kargo ücreti hariç olmak üzere ürünün birim fiyatı ve KDV’si yer almalıdır. İade etmek için ürünü paketleyip bir notla geri gönderin.
Eve mağazadan alınan ürün iade edilir mi?
Mağazalarımızdan ürün iade etme seçeneğimiz bulunmamaktadır. İade talebinizin bir parçası olarak bize geri gönderdiğiniz ürünler depo adresimize teslim edildikten sonra tarafımızca incelenecektir. Bu işlemler 7 iş günü içerisinde tamamlanacak ve size bu konuda bilgi verilecektir.
Açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
Ürün iade edince para geri gelir mi?
14. Cayma hakkının kullanılmasından doğan masraflar ALICI’ya aittir. ALICI masrafları ödemez ise, masraflar iade tutarından düşülerek kalan bedel ALICI’ya iade edilir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Atık Yönetimi Nedir Ne Iş Yapar